søndag 15. mars 2009

Smeltende vinter

Dagene går og dagene kommer. Snøen smelter, og man tenker "Nå kommer våren, endelig!" Så blir man skuffet, for rett som det er daler snøen ned igjen. Det virker ikke som om vår alles kjære Moder Jord klarer helt å bestemme seg!

"Hmm, nå tror jeg det er på tide med litt vår. Ja, jeg tror tiden er inne, så vi kan nok skru på temperaturen igjen. Da blir nok menneskene glade," sier Moder Jord og skrur opp termostaten. Hun tar et blikk mot kalenderen og blir tankefull. "Kanskje vi bør vente litt til? Kanskje ikke våren bør komme enda? Hmm, jeg får sende ut litt snø da, så blir det litt kaldere."

Kanskje det er sånn hun holder på? (Ja, jeg liker å tro at jorda vår er ei jente).

I dag hadde jeg egentlig planer om å dra på UKM i sandefjord, men jeg forsov meg, og dermed rakk jeg ikke bussen jeg hadde planer om å ta. Jeg syns det var litt teit at det måtte være på en søndag, for da er bussene så teite! Det går jo nesten ingen! Bussene her i vestfold suger skikkelig, fakta.

1 kommentar:

  1. Hei Alice :D Jeg kommer til å begynne å lese bloggen din, jeg :3 Selv om jeg ikke liker blogspot xD

    SvarSlett