mandag 16. mars 2009

Det blir alltid så rotete når jeg rydder.

I dag, etter skolen, dro Emeline, Thea og jeg en tur på Aagem i byen for å kjøpe litt skolegreier og random ting. Det har gått opp for meg at jeg bør ha litt mer orden i papirer, bøker, noter og alt det der. Derfor kjøpte jeg noen permer og litt sånt. Nå skal det bli ryddig her!

Problemet er bare det at... Jeg har en spesiell (?) måte å rydde på, når jeg virkelig rydder ordentlig. Jeg skal ha et system, på en eller annen måte, for jeg er typen som heller vil ha det rotete, enn å rydde ved å slenge alt mulig i nærmeste skuff eller skap. Så hvis det skal være ryddig, må ting ha faste plasser. Og for å skape dette systemet må alt sammen fram, sorteres og plasseres tilbake. Altså ser det veldig, veldig rotete ut når jeg er i aksjon. I tillegg bruker jeg utrolig lang tid, med lange pauser i mellom - som nå, når jeg faktisk bestemte meg for å skrive et blogginnlegg. Ja, jeg er midt i ryddinga.

Men nok om det.

Idag var jeg på skolen, og det var.. Slitsomt? Vi hadde samspill, da. Det var litt gøy.

Jeg og Thea stakk på kongegata etter Aagem - vi klarte ikke å dra med oss Emeline. Det var koselig. Det samme vanlige. Jeg var veldig trøtt, og var nær ved å sovne i sofaen den ene gangen (tror jeg). Jeg kan iallfall underskrive på at nå er jeg trøtt, og det irriterer meg grenseløst at jeg egentlig bør øve på naturfagsprøve, pianolekser og gjøre noen engelsklekser. I tillegg skal jeg dusje og rydde ferdig før jeg legger meg. Tror du jeg rekker å være til sengs før tolv? Tviler.

Her er forresten det første stykket jeg har komponert på piano, og det er jeg som spiller. Dessverre er opptaket ganske dårlig, siden jeg har tatt opp med pc'n min, men det får gå. Greia er dedikert til Thea. Woohoo!

4 kommentarer:

  1. Du er så flink, Alice! Jeg blir stolt når jeg husker at den FINE sangen er dedikert til meg :D og jeg har allerede hatt den i hodet et par ganger ^^

    SvarSlett
  2. Jeg rydder på omtrent samme måte, og det tar laaang tid!

    SvarSlett
  3. JAAA! DET ER HÅP! :D hvilket verksted?

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner ikke deg, men uansett.. Så flink du er til å spille! :D Den sangen var kjempe søt!(og ja, det må alltid rotes før ryddinga kan settes igang ;P)

    SvarSlett