søndag 5. april 2009

Rart?

Idag har jeg vært på Tollerodden med Thea, og vi har blant annet mata måker. Jeg har en evne til å tilkalle måkene, som jeg tror Thea syns var litt morsom? Thea syns måker er søte. Jeg syns de er bråkete, bæsjemaskiner. De små måkene som er så hvite som mulig og hettemåkene er litt søte da.

Vi susa litt rundt på tollerodden og satte oss ved Thor Heyerdahl-statuen.

Thea og jeg sitter på tollerodden og koser seg med cola og smash. Samtalen er for øyeblikket om mobiler, det vil si den gangen i fjor sommer da Thea mista mobilen sin i vannet. Jeg forteller min historie, om da jeg mistet min mobil i vannet. Så sier Thea et eller annet i banene "Woah, vi mista mobilen vår i vannet samme sommer!".

En tanke slår meg, og jeg spør Thea: "Når du kjøpte ny mobil, måtte du betale deg ut av binding og sånn!?"
Thea: "Ja"
Alice: "Også spurte du om du kunne få samme nummer på den nye mobilen, som du hadde på den gamle?
Thea: "Ja!"
Alice: "Mista du mobilen din sånn i Juli eller noe?"
Thea: "Jaa!"
Alice: "Kjøpte du din mobil på spaceworld?"
Thea: "Jaaa!"
Alice: "Da tror jeg vi kjøpte mobil på samme dag!!!"


For det har seg nemlig sånn at i sommer mistet jeg mobilen i vannet og jeg fant den ikke igjen, så da jeg skulle kjøpe ny, spurte jeg om jeg kunne få samme nummer som jeg hadde hatt tidligere. Han som jobbet på spaceworld sa at det kunne han fikse, og at det var faktisk var ei som hadde vært innom samme dagen/dagen før, og akkurat det samme hadde skjedd med henne. Denne jenta var mest sannsynlig Thea!

Så kort oppsummert hadde begge dratt på spaceworld samme dag, kjøpt samme mobil og spurt om å beholde det gamle nummeret fordi begge hadde mistet den i vannet, ikke fått den opp igjen.

Kanskje vi til og med mista mobilen i vannet på samme dag?
- Det er en skremmende, men kul tanke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar