mandag 4. mai 2009

Løpende sauer

På fredag dro mamma, pappa og jeg til bestemor på sørlandet siden kusina mi hadde konfirmasjon på lørdag.

Det var koselig, men på fredag merket jeg ganske fort at jeg hadde glemt mobilen. Det var i grunn ganske rart, og jeg har følt at hele helgen har vært tidløs med tanke på at jeg ikke har hatt sjansen til å se på klokka. Jeg har faktisk ikke visst med sikkerhet hvilken tid på dagen det har vært, så det føles som at tida har flydd på en helt annen måte, og jeg stod faktisk opp om morgenen, av ren nysgjerrighet til hvor mye klokka var.

Konfirmasjonen var veldig koselig! Vi spiste smørbrød, og kusina mi og jeg krangla om pianoet (haha). Konfirmasjonen ble holdt i prestegården, og etter at vi hadde spiste, stakk jeg og kusinene ut, og over veien til sauene.
- Ja, dette foregikk i Øvrebø, ikke langt fra huset til bestemor, og det kan defineres som "landet". Landet vil si sauer, kuer, hester, jorder, store beiteområder og gjødsellukt på tidlig sommerstid.

Det var søøte lam blant saueflokken, og jeg fikk så lyst til å kose med de, men det skulle vise seg å ikke være særlig enkelt - mer eller mindre umulig, faktisk. For i realiteten, er sauer noen skikkelig feiginger! Vi kom ikke særlig nærme, før de løp av sted i skrekk. Det lå to ensomme lam igjen på gresset, så jeg klatret over gjerdet - i en ikke så altfor lang kjole, og tynne strømpebukser - og gikk relativt rolig mot dem, men det tok ikke lang tid før disse også stakk av med halen mellom beina. Det var litt søtt å se når de løp til resten av saueflokken, og en stor sau kom løpende og møtte dem. Det var antageligvis mammaen.

Mammasau: Bææbææ
Babysauer: bæbæbæææ bææ ~


Jeg må innrømme at dette vekket minner fra yngre tider, da bestemor hadde sauer på gården. Jeg husker hvor utrolig frustrerende det var å stå midt på engen, og se at alle sauene løp fra meg når jeg bare skulle kose.
- Hvordan kan store sauen være redd for ikke fullt så store Alice på fem år?

Ellers har helga vært ganske fin. Jeg har spist masse kake, og spilt piano!
Det er niceprice med sukker på.

Nå har jeg også fiksa det til sånn at jeg kan poste blogginnlegg fra mobilen, så jeg antar at det blir fler - forhåpentligvis solrike - bilder fra meg nå.

- Skrives!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar