søndag 10. mai 2009

The attack of the fleas!

I går kveld merket jeg at jeg hadde fått et kløende stikk nederst på leggen. 'Rart,' tenkte jeg, med tanke på at vår alles kjære mygg ikke har kommet frem enda. Uten å tenke mer på det, fortsatte jeg med hva jeg holdt på med.

I stad fant jeg igjen meg selv kløende på dette som lignet på myggstikk. Men det var noe som kjentes rart. Det føltes ut som at stikkene var på en rekke - ikke tilfeldig, men på rekke og rad.
'Dette var litt rarere,' tenkte jeg, med tanke på at vi har hørt skremmende historier om sykdommen "helvetesild" av naturfagslæreren - det er en annen historie. Som google-brukeren jeg er slenger jeg inn et par søkeord og leiter meg fram på nettet til jeg til slutt finner en artikkel om fuglelopper.

Det har seg sånn, at når påsken og våren kommer, er det fuglelopper som venter ute i naturen på et bytte de kan hoppe på - ja, det er sant! Det kan være fugler, katter eller mennesker, og de biter i rekker eller grupper. Jeg vil si at det er svært så forstyrrende å tenke at oppe i det treet jeg går forbi, sitter lille Herr Loppe og venter på rette sjanse til å hoppe. I tillegg liker disse skapningene seg der hvor klær sitter stramt, som foreksempel under strikket øverst på sokken.

Så frykt ikke, har du rekker med stikk utenfor myggsesongen, er du antageligvis bare et offer for sultne fuglelopper.

Slenger inn et bilde av en utrooolig søt tegning med en liten sommerfugl-jente - Ja, det er en tegning, ikke crappy fotomanipulasjon. Jeg anbefaler på det sterkeste å gå innpå denne linken: LINK
Og se bildet i full størrelse, for det er virkelig et gjennomført og fint bilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar