søndag 1. februar 2009

Helg og druer

Denne uka har jeg vært på skolen hver dag. Vi hadde øvningshelg med musikklinja, og det var slitsomt. Med tanke på at jeg er et varmesøkende nattdyr (som sitter oppe halve natta), så kan man si at jeg er rimelig trøtt på dette tidspunktet her - ca nå. Og når redningsdagene mine - som helst skal brukes til å ta igjen tapt søvn - ankommer, er jeg nødt til å stå opp i 8-9-tida om morgenen.Dette kan sammenlignes med tortur i mitt tilfelle.

Idag var vi heldige - vi fikk dra i ett-tida. Dette så jeg på som et perfekt tidspunkt til å stikke til Grethe siden vi skal være med på UKM. Stine var der også, og tida gikk til piano, (ikke-tørkende) neglakk og sang. Jeg vil innrømme at Grethe lo, da jeg og Stine sang en eller annen radio-gjenganger. Vi snakker de sangene som alle kan deler av teksten på. Etter som jeg forstod, sang jeg med innlevelse, og Stine... Vel, jeg vet ikke hvor luftgitaren kom fra (jeg syns den så akustisk ut), men den ble spilt på i lag med vakker sang.
- Vakker i denne sammenhengen: lite vakkert. Veldig lite vakkert.

Så måtte Stine dra. Det var trist! Jeg ser dem så lite, siden de går i sandefjord. Da satte jeg og Grethe (endelig) i gang med sangen vi skal spille/synge (jeg spiller, Grethe synger) på UKM. Vi gikk gjennom den en og en halv gang omtrent. Ja, vi var flinke og produktive.

Etter det satt vi egentlig bare å surra. Så spiste vi druer, og det er utrolig hvor moro det kan være med druer til tider. Det blir muligens for dumt å forklare, for man kan se på det som en av de "må være der"-situasjonene. Jeg kan jo nevne at to druer under leppa, kan få deg til å se ut som en kanin.

Jeg bør legge meg nå.
Jeg bør, men om jeg gjør? Det får vi da se på.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar